Müdahaleler, araya girişler “overcall’s”

 

Açışa rakiplerce yapılan konuşmalara müdahale denilir. Müdahale türleri aşağıda belirtilmiştir.

 

1) kontr ile müdahale (take out/koz isteme “apel” kontru)

2) bir renk ile nizami şekilde müdahale

3) bir renk ile sıçramalı müdahale

4) normal ya da sıçramalı sanzatu ile müdahale

5) cue-bid ile müdahale

 

1) açışa kontr ile müdahale; açış değerinde el ama deklare edecek 5’li rengi yok. Cevapçısından açış rengi dışındaki 4+ kartlı bir rengini okumasını ister. Kontr ile müdahaleler 11-16 puanlı dengesiz ellerle yapılmalıdır. Rakipler iki renk konuşmuşlarsa atılan kontr diğer iki renkten birinin söylenmesini ister. Sadece açış rengine 2 pas gelmiş ise 4. Konumdaki rakip oyuncunun kontru uyandırma kontru olup, açış renginin kısa ve 8+ puanlı el olduğunu belirtir. 8+ puanı da olsa açış rengi uzun iken iyi bir eli yoksa kontr dememelidir.

 

2) açış rengi dışında yeni bir renk ile müdahaleler; müdahale bir düzeyinde iken 8+ puan 5+ kartlı o renk olmalı, müdahale normal şekilde ikili düzeyde ise 5+ kartlı o renk ve 10+ puanlı el olmalıdır.

 

3) açışa sıçramalı renk müdahaleleri 6+ kartlı o renk ve zayıf el ifade eder. Puanların çoğunluğunun renkte olması gerekir. Puan sınırı 7/8-10/11 dir. Açışa iki pas sonrası sıçramalı müdahaleler iyi el vaat ederler.

 

4) açışa sanzatu ile müdahaleler; açış renginde stoperi olan 15/16 puanlı dengeli ellerle yapılmalıdır. Açış renginde stoper yoksa kontr atılmalıdır. 17/18-19/20 puanlı dengeli ellerle önce kontr sonra Nt denilmelidir. Açışa 2Nt ile sıçramalı müdahale bir cue-bid olarak değerlendirilir ve açış rengi dışında kalan üç renkten iki küçüğünün 5+5 kartlı olduğunu gösterir. Sanzatu ile müdahalelerde, oyun bir sanzatu ile açılmış gibi konuşmalar yapılmalıdır.

 

5) cue-bid ile müdahale için cue-bid konusundaki r1/r2 deklarelerini  inceleyiniz.

-.-

www.mehmetbulbul.biz.tr

MEHMET BÜLBÜL İLE BRİÇ ZEVKİ ♠  

Ana Sayfa

SAYC?

2/1 Sistem?

Precision?

Normal Açışlar

Sanzatu Açışları

Zayıf Açışlar

Güçlü Açışlar

Müdahaleler

Cue-Bid

Reverse

Kontrlar

Apeller/Sinyaller

Konvansiyonlar

Limite Olmak

Forsing Konuşmak