Forsing Sanzatu: (15-17)

 

Oyunun 1 majör ile açılması sonrası pastan gelmeyen ortağın 6 – 12 puanlı ellerle 1Nt deklaresi forsingtir.

 

Cevapçının 1Nt deklaresine açan:

 

13/14 puanlı ellerle:

 

Varsa 4’lü rengi onu söyler

 

Majörü 6’lı ise tekrar eder

 

5332 dağılımlı ellerle 3’lü minörünü deklare eder.

 

 

15+ puanlı 5332 dağılımlı ellerle:

 

15-17 onör puanlı ellerle ucuz minör deklare edilir ve cevapçının bir tercih yapması durumunda 2Nt denilir.

 

18/19 puanlı ellerle direkt 2Nt denilir.

 

20/21 puanlı ellerle direkt 3Nt denilir.

 

 

1Nt deklaresi sonrası açanın rebidine cevapçı:

 

7-10 puanlı ve 2’li tutuş ile Nt denilmiş ise 2 majör denilir. Eğer açan 2 majör demiş ise 6-10 puanlı ellerle pas denilirken 10-12 puanlı ellerle 3 majör ile davet deklaresi verilir. Açış majörü tek ise ve 5’li renk yoksa rebide pas denilir veya 11/12 puanlı ellerle 2Nt denilir.

 

1Nt sonrası açanın rebidi 5’li renge denk geliyorsa 6-10 puanlı ellerle pas denilirken 10-12 puanlı ellerle renk 1 löve yükseltilerek davet deklaresi verilir.

 

Majöre 3’lü tutuşu olan 6-10 puanlı ellerle direkt destek verilir. Açan davet deklaresi verirse 6-8 ile pas denilirken 8-10 ile davet kabul edilerek 4 majör denilir.

 

Oyunun 1 ile açılması durumunda çoğu oyuncular 1♠ deklaresini försing sanzatu yerine konuşarak “semi försing” uygulaması yapmaktadırlar.

 

1              1♠     Försing.  0-4 kart pik.

1Nt                     5’li Kör var 4’lü renk yok 5332 dağılım ve min. Açış

2♣//♠               4’lü bu renk, min. Açış

2                       6’lı Kör

 

Veya;

 

1              1Nt  Försing.  5’li pik.

2♣/                    Pike 3’lü fit yok, bu renk 4+ kartlı

2                       6’lı Kör

2♠                       3’lü Pik fiti var min. Açış

 

 

16) Drury:

 

3 ve 4. Den majör ile açış yapan ortağına 10/11 puanlı ve 3’lü fiti olan ellerle cevapçı 2♣ deklare ederek açışının nasıl olduğunu sorar.

 

G      B      K      D

P       P       1     P

2♣                                Ortak pastan gelmektedir. Drury

         P       2♦              Normal açış yapılmıştır

                  2              Zayıf açış yapılmıştır

                  2♠              15-17 Puanlı el 5+4 majör

                  2Nt            18/19 Puanlı el

                  4              10 Puana manşı görecek elle açış yapılmıştır.

                  4Nt            10 Puana şlemi görecek değerde el var, KK cevabı ver.

 

 

G      B      K      D

P       p       1♠     p

2♣                                Ortak pastan gelmektedir. Drury

         p       2♦              Zayıf açış yapılmıştır/normal açış yapılmıştır

                  2♥              5’li Pik 4’lü kör var. Açış normal yapılmıştır.

                  2♠              Normal açış yapılmıştır/zayıf açış yapılmıştır

                  2Nt            18/19 Puanlı el

                  4♠              10 Puana manşı görecek elle açış yapılmıştır.

                  4Nt            10 Puana şlemi görecek değerde el var KK cevabı ver.

 

 

17) Tramp pass:

 

Açış veya araya girişlerde konuşulan renkte iyi kartları ve iyi eli olan oyuncu konuşmaksızın pas der. Kendinden sonraki oyuncu da pas derse ortağı bu ikinci pas yerine kontr der.  Tramp pas yapan oyuncu ortağının attığı negatif kontru rakiplerin ve kendilerinin zon durumlarını dikkate alarak ya cezaya çevirir ya da konuşur.

 

Şöyle bir eliniz var : ♠ rQt8 9 a8754 ♣ a96

 

Sizden önceki oyuncu oyunu 1♠ diye açtı. Pas dersiniz. Açanın ortağı da pas derse 4. Konumdaki ortağınız 8+ puanlı eli ile uyandırma kontru atar. Rakip zonda iken bu eliniz ile pas demek suretiyle cezaya çevirebilirsiniz.

 

Ortağınız 1♠ ile oyun açtı ve rakip 2 ile müdahalede bulundu. ♠ 8 Qt96 rv97 ♣ a965 dağılıma bakıldığında karoyu seven bir eliniz var. Bu el ile tramp pas der ve müdahale edenin ortağı da pas derse partnerinizin kontr demesini beklersiniz.

-.-

www.mehmetbulbul.biz.tr

MEHMET BÜLBÜL İLE BRİÇ ZEVKİ ♠  

Ana Sayfa

SAYC?

2/1 Sistem?

Precision?

Normal Açışlar

Sanzatu Açışları

Zayıf Açışlar

Güçlü Açışlar

Müdahaleler

Cue-Bid

Reverse

Kontrlar

Apeller/Sinyaller

Konvansiyonlar

Limite Olmak

Forsing Konuşmak

M U L T İ  M İ N Ö R  “Ş A B L O N”  S İ S T E M

Puan Limitleri

Serbest Sekans

Dengeliler

Dengesizler

Tek Renkliler

İki Renkliler

Zayıf Açışlar

Egzersizler